Thierry Hermes założył pierwszą garbarnię skóry i wytwórnię siodeł oraz produktów ze skóry w 1837 roku. Późniejsze wzornictwo Hermesa zawsze wiązało się z końmi. Stopniowo rozszerzał swoją działalność o produkcję butów, biżuterii, ozdób, jedwabnych chustek i szalików. W 1920, jego wnuk Emile uruchomił produkcję waliz i torebek. Obecnie prezesem firmy jest Jean-Louis Dumas. To już piąta generacja rodziny Hermesów.
Po przeniesieniu firmy do jej obecnej siedziby w Paryżu, w 1930 roku, sławne stały się jedwabne chustki. Inspiracją do ich stworzenia były chusty noszone przez żołnierzy napoleońskich. Stały się one męską ozdobą wyzwolonych kobiet lat 20-tych.
Szaliki i chusty są do dziś najbardziej znanym wyrobem tej firmy. Ostatnio pojawił się nowy asortyment szaliczków dla kobiet, nasączonych zapachem pozostającym na skórze po ich zdjęciu.
Bardzo znane są również damskie torebki Hermesa. Trebka, która stała się sławna dzięki Grace Kelly w 1956 roku, została zaprojektowana i była w produkcji już w latach 30-tych.
Hermes zajął się również projektowaniem odzieży. Jedną z pierwszych projektantek Hermesa była Lola Prusac. Jej pierwsza kolekcja została pokazana w Paryżu w 1929 roku. Hermes zaprzestał projektowania kolekcji Haute Couture w 1956 roku ale pozostał przy modzie. Kolekcje są nadal obecne na pokazach Europejskich Tygodni Mody. Gotowa odzież była projektowana pod kierunkiem takich sław jak Jacques Delahaye,Catherine De Karolyi, Monsieur Levaillant, Nicole De Vesian, Eric Bergere, Tan Giudicelli, Marc Audibet, Mariot czy Chane Claude Brouet – poprzednio redaktor naczelny magazynu Marie Claire. W maju 1997 roku, projektowania kolekcji damskich podjął się Belg, Martin Margiela, kiedyś asystent Jean-Paul Gaultier’a.
Hermes wprowadził na rynek swoje pierwsze perfumy – Caleche – w 1961 roku.
Hermes Rouge
Na początku była czerwień – specjalny odcień tego koloru wypracowany wyłącznie dla Hermesa przez Georges Combes’a, garbarza i przyjaciela Emila Hermesa. Ten wyszukany kolor był zdecydowanym odejściem od ciemnych oddcieni na jakie barwione były wtedy wyroby skórzane. Przez lata ten zmysłowy odcień czerwieni stosowany był do barwienia całej gamy produktów Hermesa: wyrobów skórzanych, szalików i chustek, kalendarzy, artykułów gospodarstwa domowego, rękawiczek, butów, torebek, odzieży. Zawsze kojarzony był z prestiżem firmy. Nic więc dziwnego, że firma zdecydowała się użyć Czerwieni Hermesa i przełożyć jej sławę, zmysłowość i kobiecość na zapach wspaniałych perfum.
W 2000 roku Hermes wprowadza więc na rynek Hermes Rouge, perfumy szyprowe z oparte na akordach ambrowych i kwiatowych. Zapach stworzył Givaudan. Jest bardzo kobiecy, nowoczesny i stanowi nawiązanie do wcześniejszego zapachu Parfum d’Hermes. Jest doskonały na elegancki wieczór. Hermes Rouge opakowany jest w połyskujące chińskim lakierem pudełko, w kolorze czerwieni Hermesa. W jedwabnym woreczku znajdziemy zamkniętą złotym korkiem czerwoną, przypominającą rubin, butelkę.
Nuty głowy to ylang-ylang, róża i irys. Nuty serca to cedr, drzewo sandałowe, balsam, ambra i burbońska wanilia. Nuty bazy to cistus labdanum, przyprawy, rodzynki i mirra.