Dynamicznie rośnie na świecie liczba otyłych ludzi. Mimo mody na zdrowe jedzenie i aktywność fizyczną, wciąż źle się odżywiamy, a wiele z nas nie uprawia żadnego sportu. Jak na tym tle wypadają Polki? Jak często ćwiczą? Czy są zwolenniczkami aktywnej rozrywki związanej z ruchem, czy chcą próbować sportów ekstremalnych? – sprawdził serwis Prezentmarzeń realizując badanie wśród przedstawicielek płci pięknej.
Wyniki badania pokazały, że co trzecia Polka uprawia sport. Największą popularnością wśród pań cieszy się bieganie, fitness i siłownia oraz jazda na rowerze. Niestety tylko 4% Polek ćwiczy codziennie, 16% kilka razy w tygodniu i również 16% raz w tygodniu. Na uprawianie sportu 23% pań znajduje czas 2-3 razy w miesiącu, a 41% raz w miesiącu lub rzadziej.
Intensywność ćwiczeń fizycznych uprawianych przez Polki nie napawa optymizmem, ale chociaż z deklaracji Pań wynika, że 65% jest zwolenniczkami aktywnej rozrywki. Co ciekawe 29% respondentek rozważa spróbowanie jakiegoś sportu ekstremalnego, a 22% już raz w życiu zdecydowało się na podjęcie takiego ryzyka. Według 29% pań jest to zbyt niebezpieczne. Dla 17% sporty ekstremalne nie są już tajemnicą, gdyż ta grupa respondentek już więcej niż raz doświadczyłam przygody z adrenaliną.
Co kręci Polki?
Wśród zapytanych przez serwis Prezentmarzeń pań, aż 39% miało już okazję spróbować sportów ekstremalnych. Dlaczego Polki decydują się na sporty podwyższonego ryzyka? Co trzecia Polka wyznaje, że kręci ją chęć doświadczenia przygody i spróbowania czegoś nowego. Dla 24% kluczowa jest potrzeba poczucia wolności, a 22% stawia na chęć sprawdzenia swoich możliwości. Na adrenalinę wskazuje 13% pań, a na ryzyko tylko 6%.
Skąd wynika zainteresowanie Polek sportami ekstremalnymi?
Sporty ekstremalne są zdecydowanie domeną mężczyzn, ale jak wynika z badania „Ulubione rozrywki i aktywności sportowe Polek”, panie również są chętne, aby posmakować mocnych wrażeń. Zapytane o motywy zainteresowania sportami ekstremalnymi – dla 25% są one atrakcyjną alternatywą dla standardowych aktywności sportowych. Według 21% to pomysł na przeżycie ekscytującej przygody, a 20% twierdzi że to wyznacznik naszych czasów. W opinii 18% respondentek aktualnie panuje moda na sporty ekstremalne, 16% pań uważa że coraz więcej Polaków stać na oryginalne rozrywki.
Z roku na rok więcej Pań próbuje różnych aktywności w powietrzu, w wodzie czy za kierownicą. Kobiety coraz bardziej interesują się sportami ekstremalnymi – lubią czuć ekscytację, poczuć zew przygody i przypływ adrenaliny. Z naszych obserwacji wynika, że jeszcze kilka lat temu, panie głównie nabywały upominki w formie przeżyć dla swoich partnerów, aktualnie coraz częściej same chcą spróbować takich atrakcji, jak na przykład lot w tunelu aerodynamicznym, flyboard, skok ze spadochronem. Wybór rozrywek sportowych zapewniających dawkę adrenaliny jest duży, więc każda fanka może znaleźć coś dla siebie. – komentuje Grzegorz Rożalski z serwisu Prezentmarzeń.
Aż 39% pań deklaruje, że w przypadku realizacji nietypowej lub ciekawej rozrywki jest gotowa skorzystać z niej poza miejscem zamieszkania. Najchętniej Polki korzystają z atrakcji w czasie wolnym z partnerem – jak deklaruje 35% z nich oraz z przyjaciółmi lub znajomymi – jak twierdzi 31%. Dla 23% towarzystwem w trakcie korzystania z różnych form rozrywki jest rodzina.
Ile Polki wydają na rozrywkę?
Rosnący poziom wynagrodzeń w Polsce i moda na zdrowy tryb życia sprawia, że wydajemy coraz więcej na przyjemności i aktywny wypoczynek poza domem. Dla 39% Polek budżet, który są skłonne przeznaczyć miesięcznie na rozrywkę to kwota od 100 do 300 zł. Co trzecia Polka może pozwolić sobie na przyjemności do 100 zł miesięcznie. Dla 21% wydatki związane z rozrywką to kwota od 300 do 500 zł miesięcznie, a 9% może zaszaleć nawet powyżej 500 zł miesięcznie.
Jak pokazują wyniki badania „Ulubione rozrywki i aktywności sportowe Polek” zmienia się nie tylko kwota, jaką kobiety inwestują w atrakcyjne spędzanie wolnego czasu, ale również forma preferowanej rozrywki. Według zapytanych pań, w Polsce obecnie furorę robi przede wszystkim Escape Room, popularne są także wyjazdy typu „city break”, jak również wirtualna rzeczywistość i sporty ekstremalne.