Od marca 1998 roku Avon Cosmetics Polska prowadzi Wielką Kampanię Życia, której celem jest szerzenie wiedzy na temat profilaktyki raka piersi oraz uświadamianie kobietom, że wcześnie wykryta choroba jest wyleczalna i że one same powinny zadbać o swoje zdrowie.
Rak piersi jest najczęstszym powodem śmierci kobiet. W Polsce co roku zapada na tę chorobę ponad 11 tysięcy osób, a polowa z nich umiera. Przyczyną tak wysokiego procentu umieralności jest zbyt późne wykrycie choroby wynikające z braku edukacji, strachu i małej świadomości. Kobiety często nie wiedzą, jak kontrolować swoje piersi, lekarze zaś unikają tego rutynowego badania.
Avon jest firmą stworzoną dla kobiet i z myślą o nich. Dlatego też z ogromnym zaangażowaniem włączył się do walki z tą straszną chorobą.
Avon zbiera fundusze poprzez sprzedaż produktów „Różowa Wstążka”. Całkowity zysk jest przeznaczony na realizację kampanii. Pieniądze przekazane fundacji Project HOPE Polska w latach 1998-2001 pozwoliły na przeszkolenie w zakresie profilaktyki raka piersi ponad 140 tysięcy osób w 15 regionach Polski.
W 2001 roku, w ramach współpracy z warszawskimi „Amazonkami” oraz Fundacją do Walki z Rakiem Piersi dla Polski ” Amberheart” zebrane fundusze zostały przekazane na organizację bezpłatnego kursu dla 150 pielęgniarek w zakresie profilaktyki raka piersi. Przeszkolony personel medyczny przebadał ponad 4 tysiące kobiet podczas jesiennych Dni Otwartych Avonu w całej Polsce. Część z nich skorzystała z bezpłatnych badań mammograficznych. Ogólnopolska akcja kontynuowana jest również, w roku 2002, podczas wiosennych imprez, gdzie pielęgniarki przeprowadzają palpacyjne badania piersi.
7 października 2001 roku, firma przy współpracy z Polskim Komitetem Zwalczania Raka Piersi oraz warszawskimi „Amazonkami”, zorganizowała dla mieszkańców Warszawy integracyjne spotkanie pod hasłem „Zwiążmy się w nadziei…” Podczas imprezy zorganizowane były między innymi punkty palpacyjnego badania piersi przez wykwalifikowany personel medyczny.
W dniu 8 marca 2002 roku Avon przy inicjatywie Pani Minister Barbary Labudy Sekretarza Stanu w Kancelarii Prezydenta RP rozpoczął realizację programu edukacyjnego dla uczennic szkół ponadgimnazjalnych z zakresu profilaktyki raka piersi „Różowa Wstążeczka”. Partnerami przy realizacji projektu są: Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu, Krajowy Ośrodek Wspierania Edukacji Zawodowej, Polski Komitet Zwalczania Raka, Warszawski Klub Kobiet Po Mastektomii „Amazonki”. W pierwszym etapie programu ponad 100 nauczycieli i pielęgniarek szkolnych oraz doradców merytorycznych ds. edukacji zdrowotnej z placówek doskonalenia nauczycieli, zostało przygotowanych do wprowadzenia zajęć w zakresie profilaktyki raka piersi w szkołach średnich.
Sprzedaż różowych wstążek
Do marca 2002 roku Avon zebrał ponad 3,2 miliona zł poprzez sprzedaż „Różowych Wstążek”. U każdej Konsultantki Avonu można kupić broszki w wersji srebrnej i złotej. Cena jednej broszki wynosi 10 złotych. Od września 2001 sprzedaliśmy ponad 85 tysięcy srebrnych i 84 tysiące złotych broszek. Konsultantki nie czerpią zysku ze sprzedanych symboli „Różowej Wstążeczki” – całkowity dochód jest przeznaczony na kontynuację Kampanii.
NUMER KONTA
Konto Kampanii: CITIBANK (Poland) SA Nr 18200001-500209-127,
Wielka Kampania Życia Avon Cosmetics Polska – darowizna